úterý 26. srpna 2014

Balíme na intr!

Dva měsíce jsem se připravovala na tenhle den a je to tady!

Jediné co nevím - těším se, nebo ne? Dva měsíce jsem neviděla svoji spolubydlící, takže ano, na ni se těším. Jenže budeme mít nový pokoj a novou spolubydlící, což je pro nás dost těžké. Minulý rok jsme byli jen mi dvě, když nepočítám asi první dva měsíce (naše "spolubydlící" potom odešla na jiný pokoj). 
Všechno bude jiné a nevím co od toho čekat. 
Buď budeme mít na pokoji svoji spolužačku, kterou ani jedna nemá ráda, nebo prvačku, kterou nebudeme znát. Všechno má své výhody i nevýhody.

Teď se přesuneme k samotnému balení - co si sbalit
  1. Polštář a povlečení
  2. Oblečení a boty
  3. Kabelku
  4. Hygienické potřeby
  5. Jídlo a pití
  6. Mobil, klíče a peníze/kreditku
  7. Talíř, příbor, hrnec, pánvičku...
  8. Kosmetika
  9. Věci do školy
  10. Ostatní důležité věci
Určitě Vám tohle tak přiblížilo co si vzít, ale raději to rozepíšu.

  1. Polštář a povlečení jsou pro mě nutné, protože jsem na svůj polštář zvyklá a taky je zdravotní. A povlečení? Přece jen je z domu a na našem intru je to jasná volba. :D
  2. Oblečení i boty jsou samozřejmost, ale já sama jsem první rok vzala skoro celou skříň a pak toho litovala. Berte jen to důležité, takže si uvědomte, kam jedete! Já jedu "do hor", takže beru spíš teplejší věci. Pokud jedete na Moravu, tak tady teď hodně prší, ale jinak je celkem teplo. Taky Vás musím upozornit, že intr je pro minimálně 200 lidí, takže pochopte, že nemají skříň moc velkou. (Ano, je jen jedna.)
  3. Kabelka je důležitá! Pokud máte raději batoh dobře, ale na naší střední je to tabu! A taky budete potřebovat nějakou větší na nákup a menší na procházku po parku (rande). 
  4. Hygienické potřeby jsou nezbytně nutné, takže si vše dopředu nachystejte, ať nic nezapomenete! Kartáček na zuby, pasta, ručníky, ústní voda, pleťová voda, šampon a sprchový gel, žiletky, kapesníčky, deodorant, parfémy a určitě je toho víc, ale teď si už nevzpomenu. :D
  5. Jídlo a pití potřebujete jen tehdy, pokud nechodíte na snídaně, obědy a večeře. Já měla jen večeře, ale jednoduše jsem moc vybíravá, takže jsem si začala vařit. Kvůli tomu je tady i bod 7, ale třeba talíř potřebujete, i když si nevaříte. 
  6. Mobil, klíče, peněženku nebo kreditku - nejdůležitější věci, bez kterých se neobejdete. Já kreditku nemám, protože s ní neumím a vlastně ji ani ještě nechci. I když ve druháku už se blížím k tomu, že ji budu muset mít. :D
  7. Tenhle bod je hlavně pr ty, kteří si vaří sami, ale i ti ostatní si radši vezměte talíř a příbor. Já sama si beru i pánvičku, hrnec, vařečku, utěrky, varnou konvici a minulý rok se hodil i toustovač. Protože si vařím, tak potřebuji i určitě věci, které ostatní nepotřebují - sůl, pažitku, koření, zmrzlé maso nebo třeba sítko a struhadlo. 
  8. Kosmetických věcí nemám tolik, ale taky se tam něco najde. Mám sebou vždycky pudr, tužku na oči, pilníček a zahrnuji sem i hřebínek a gumičky. 
  9. Věci do školy jsou učebnice, sešity, nůžky, pravítko, průpiska, tužky nebo v mém případě i staré učebnice, které prodáváme mladší generaci. :D
  10. Ostatní důležité věci jsou třeba sluchátka, notebook, diář, oblíbená knížka a pro mě to byla i lampička na stůl. Klidně si vezměte i něco osobního, abyste se cítili lépe. Na Vánoce jsou hezké světýlka a taky se nasmějete, při jejich umisťování. 
Řeknu Vám, že intr je hrůza, ale já bych neměnila. Poznala jsem spousty bezva lidí, stejně tak i pořádné idioty, ale je to nová zkušenost. Roky, které tam strávíte jsou fajn, ale naopak si je můžete i pokazit svojí arogancí. Moje mamka má z intru skvělou kamarádku, kterou navštěvuje doteď. Znám i případ, když se dva poznali na intru a pak se v budoucnu vzali. 
Je to taky možnost osamostatnit se a poznat nejen nové lidi, ale i to okolí. Dospějete o něco rychleji, naučíte se hospodařit s penězi a perfektně si uspořádat věci při balení. :D
Je to jako bydlet v bytovce, kde všechny znáte a Vaše spolubydlící jsou Vaše kamarádky (nebo jsou to vážně krávy). 
Kdybych se v budoucnu rozhodla jít i na vysokou - jdu co nejdál od domova! Je to vždycky takový nový začátek, takže si to vy prváci nepokazte!


Posledních pár rad, které Vám chci dát jsou tyhle: 
  • Prvák je nejdůležitější, protože jak se ukážete první den, to ovlivní, kdo se s Vámi bude bavit. 
  • Taky je možné, že na začátku odsoudíte lidí, kteří budou v budoucnu Vaši kamarádi.
  • Spolubydlící neodsuzujte hned na začátku. Uvidíte, budete překvapení!
  • Na začátku nevíte, kdo má jakou povahu, takže pozor na "drbny"!
  • Nesnažte se zapadnout, ale ani se nesnažte být namyšlení a povyšovat se, vymstí se Vám to.
  • Nenapodobujte nikoho! Buďte sami sebou!
  • Starší kluci se hned začnou zajímat, ale první si zjistěte, jestli to není nějaký debil!
  • Nehádejte se s vychovatelkami a nedělejte zbytečné problémy, bude se Vám to hodit do budoucna!
  • I starší holky jsou někdy dost důležité, když uvidí, že nejste pro ně "nebezpečné" a jste normální, budete se divit, ale je to jedna z největších výhod! 
Všechno jsou to moje zkušenosti, nebo mojí spolubydlící, takže mi věřte, že tohle budete potřebovat!

Já Vám teď už jen přeji hezký zbytek týdne, nic si nezapomeňte, i když to se stane vždycky. ;D
Hodně štěstí prvákům a silné nervy těm ostatním!

P.S. Pokud máte nějaké otázky, klidně se zeptejte!

Žádné komentáře:

Okomentovat